نخبه چهارمحالی اختراع خود را ثبت جهانی کرد

تبلیغات

تبلیغات



فروشگاه شارژ کانون خیریه دانشجویی امام حسن مجتبی علیه السلام دانشگاه مازندران

ختم صلوات

ختم صلوات

موضوعات

موضوعات

کودک
نوجوان
جوانان و بزرگسالان
خانواده
سبک زندگی
...
پزشکی، بهداشت و سلامت
آشپزی
فرهنگی - مذهبی
علمی ، دانش و فنّاوری
مطالب خواندنی
مطالب طنز
تصاویر
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





  تماس با ما دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

نخبه چهارمحالی اختراع خود را ثبت جهانی کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نخبه چهارمحالی اختراع خود را ثبت جهانی کرد

شهرکرد - ایرنا - تلاش سه ساله مخترع چهارمحالی با وجود کارشکنی های اداره ثبت اختراعات آمریکا و پیشنهادات کلان چند 10میلیون دلاری کشورهای اروپایی برای خرید و ثبت دانش فنی تولید نانوفیلترهای جاذب آلاینده های سمی هوا، این اختراع را به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت جهانی کرد.

 

به گزارش ایرنا، بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با انتشار این خبر ادامه داد: مخترع برگزیده چهارمحال وبختیاری موفق به ثبت بین المللی نانوفیلترهای هوشمند جذب کننده آلاینده های سمی در اداره ثبت اختراعات آمریکا شد.

بر اساس این گزارش، ثبت این دستاورد برتر علمی کشور در اداره ثبت اختراعات آمریکا نشانه پیشگامی ایران در تولید فناوری های پیشرفته و صلح آمیز زیست محیطی است.

براساس این گزارش، ˈرسول نوروزیان قهفرخیˈ به همراه گروهی از نخبگان و دانشمندان جوان کشور با مشاوره ˈمجید زرافشان خراسانیˈ در مدت 10سال فعالیت تحقیقاتی با هزینه ای معادل 10 میلیارد ریال تکنولوژی نانوفیلترهای هوشمند جاذب آلاینده های سمی و هیدروکربنی محیط زیست را به عنوان یک فناوری نوین و پیشرفته زیست محیطی به ثبت جهانی رساندند.

رسول نوروزیان قهفرخی مجری این طرح، این اختراع قابلیت نصب در محیط های باز(چهارراه و خیابان ها) و محیط های بسته (دودکش کارخانجات، منازل و اگزوز خودروها) را دارد.

وی ادامه داد: نانو فیلتر تولید شده از دو قسمت مجزا تشکیل شده که قسمت اول کاملا هوشمند و بر اساس فناوری نانو لوله کربنی ساخته شده و جاذب آلاینده های محیط زیست است و قسمت دوم طرح عملیات بازیافت مواد آلاینده است که با انجام 14 فرآیند شیمیایی خاص، مواد جذب شده به دوده صنعتی فوق ممتاز را با خلوص کربن فعال 9/98 درصد و اندازه های 25 تا 60 نانو متری تبدیل می کند .

نوروزیان در خصوص مزایای این نانو فیلتر اظهار داشت: این نانو فیلتر قادر است بیش از 97 درصد از مواد آلاینده هیدروکربنی را جذب و بخشی از مواد مونوکسید کربن سمی را به کمک فناوری نانو به دی اکسید کربن مصرفی تبدیل کند .

این گزارش حاکیست، این فناوری در تاریخ 26 دی ماه سالجاری به دلیل نوآوری و منحصر به فرد بودن و نداشتن نمونه مشابه در جهان؛ عضو pct شده و در 148 کشوردنیا به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت وانتشار یافته است.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

 

 



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس